Cellulite Header

Farvel cellulitter: Erklær krig mot stygge bulker

Tips for jevn og fast hud

Jevn og fast hud – det er det de fleste kvinner ønsker seg. Med spesifikk trening og riktige kremer kan du stramme opp huden din igjen.

Trening og pleie for jevnere hud

Å bruke shorts eller pene skjørt om sommeren er bare halvparten så gøy hvis de fryktede bulkene på bena dine kan komme til syne. Ta grep om cellulittene i god tid: Få bena og rompa tilbake i form med et eget skreddersydd treningsprogram og disse pleietipsene.

Cellulitter
Dusj i vekselvis kaldt og varmt vann. Når du bruker kaldt vann trekker venene seg sammen mens de utvider seg i varmt vann. Dette øker blodsirkulasjonen og vevet blir fastere.

Cellulitter: Slik kan du gjøre huden din jevnere og enda vakrere

  • Å bekjempe cellulitter er en reell bekymring for mange kvinner.
  • De brysomme bulkene forsvinner ikke over natten. Begynn anti-cellulittprogrammet ditt om vinteren så huden din er vakker igjen før bikinisesongen.
  • Sykling, jogging og stepmaskinen er dine allierte på veien mot penere hud.  Trening strammer ikke bare opp musklene dine, den jevner også ut huden din.
  • Ved å gjøre egne tiltak mot cellulittene kan du bidra til at vevet styrkes: NIVEA Q10 Firming Body Lotion har en oppstrammende og styrkende effekt.
  • Koffein øker elastisiteten i det ytterste hudlaget. En skrubb med kaffegrut renser og stimulerer også sirkulasjonen i cellene.

 

Massering med ingredienser av høy kvalitet gjør huden synlig jevnere

Stram opp huden din når du dusjer

Dusjing
Ditt oppstrammende hudprogram starter om morgenen når du er i dusjen. Bidra til å øke effekten av vekslende kalde og varme dusjer med den oppstrammende NIVEA Q10 In-Shower Firming Body Lotion. Ingredienser av høy kvalitet gjør huden smidig og strammer merkbart opp.

Triks for fastere hud – din handlingsplan mot cellulitter

  • Massasje øker sirkulasjonen og stimulerer lymfesystemet. Massér huden på rumpa og bena med en eksfolierende hanske eller en cellulittbørste.
  • Vær oppmerksom på åreknuter: Før du behandler dem, bør du snakke med legen din.
  • Å ta et alkalisk bad omtrent en gang i uka renser og avgifter hele kroppen. Tilsett omtrent fire spiseskjeer med alkalisk salt i badevannet og ta deg tid til å nyte badets helbredende effekt.
  • Huden er en gjenspeiling av kroppen. Hvis vi er sunne, skinner det gjennom fra innsiden. Hvis du spiser masse vitaminer og har et balansert kosthold – da synes det! Bekjemp cellulitter fra innsiden ved å spise mat som har et lavt saltinnhold. Saltet trekker til seg vannet i kroppen, hvilket resulterer i oppsvulmet vev. Krydre heller maten din med aromatiske urter.
  • Grønnsaker rike på kalium, som brokkoli, belgfrukter og spinat sikrer også at overflødig væske i vevet skylles ut.

 

Regelmessing trening – den beste måten å bekjempe cellulitter på

Trening styrker musklene og brenner fett – erklær krig mot cellulittene dine ved å forsikre deg om at du er mye i aktivitet.

Jevn hud og fastere kurver på rumpa og bena

Synligheten av cellulitter kan minskes med noen enkle øvelser – hvis du konsekvent holder deg til dem. Alt du trenger er en treningsmatte. Ligg på ryggen og ta bena opp. Bøy begge knærne i en rett vinkel med et mellomrom på størrelse med en hånd mellom. Løft så hoftene og strekk et ben ut foran deg. Tell sakte til ti og bytt ben. Bare ti regelmessige repetisjoner av denne øvelsen daglig vil forandre figuren og huden din.

 

Erklær krig mot cellulitter – regelmessig trening fører til synlig suksess

Trening
Fastere lår: Ligg på siden på en treningmatte og bøy benet nærmest gulvet litt. Strekk så ut det øverste benet og løft opp mens du puster ut. Hold det litt i luften og senk det så igjen mens du puster inn. Bytt side etter 20 repetisjoner.

Våre anbefalinger til deg