Bli kvitt rynkene

Aldring og meir rynker er uungåelig og en nydelig prosess. Lær hva som fører til rynker og tips for å holde et så ungt utseende for huden som du føler deg.

Hva forårsaker rynker?

For å lære hvordan en unngår rynker må en først forstå hva som fører til de. Rynker er folder og fine linjer som vises på huden din når du eldes. De vises fordi når du eldes, mister huden den naturlige elastisiteten og begynner å produsere mindre kollagen som er ansvarlig for å holde ansiktet ditt glatt. Dette betyr at områder i ansiktet som gjentatte ganger blir strukket av ansiktsuttrykk, slutter å komme seg og begynner å vise linjer. Ved siden av dette spiller eksterne faktorer som soleksponering og miljøskader også en rolle i dannelsen av rynker, så det er derfor det er viktig å vite hvordan du kan forhindre rynker for å minimere utseendet til dem når de begynner å vises.

8 topptips for å forhindre rynker

Hvis du vil lære hvordan du kan fjerne rynker i pannen, rynker under øynene og fra resten av ansiktet, les tipsene våre om hvordan du kan fjerne rynker.

Før du kan begynne å forhindre rynker, må du vite hvilken hudtype du har, slik at du kan tilpasse hudpleierutinen din slik at den kommer til nytte for din hudtype best mulig. Produktene du bør bruke på huden din for å være mest effektive, varierer da hudpleie for tørr hud er veldig forskjellig fra hudpleie for fet hud, for eksempel. Når du har gjort dette kan du begynne å bruke de 8 beste tipsene våre for hvordan du kan forhindre rynker:

1. Oppretthold en god hudpleierutine

det er viktig at du fukter huden din hver dag for å holde den hydrert, men du bør også se etter fuktighetskremer som inneholder ingredienser som er vist å forhindre aldringstegn som NIVEA Hyaluron Cellular Filler Anti-Aging Day Cream SPF 15. Andre ingredienser å passe på i ansiktspleie for å forhindre rynker og beholde hudens elastisitet inkluderer:

  • Antioksidanter - for å hjelpe huden din å kjempe mot effekten av miljøet
  • Hyaluronsyre - Hyaluronsyre har stor kapasitet til å holde enorme mengder vann for å gi huden et fuktighetsøkning, og også helbredende egenskaper som hjelper til å forhindre skader på huden som rifter i hudens overflate.
  • Koenzym Q10 som finnes naturlig i kroppens celler, men blir mindre når du eldes. Q10 frigjøres som en kraftig antioksidant og øker energiproduksjonen i huden for å hjelpe til med regenerering, reparasjon og hudens elastisitet
  • C-vitamin - dette inneholder også antioksidanter, hjelper med å regenerere huden og reparerer skadede hudceller for å forhindre rynker

3. Drikk vann!

Uten vann blir huden din tørr og flassende og får mindre spenst, noe som gjør den mer utsatt for rynker.

6. Søvn

Å få 6-8 timers søvn hver natt gjør at kroppen din kan hvile og komme seg igjen over natten, noe som betyr at den har tid til å bygge opp sine forsvar og beskytte mot miljøet mer effektivt. Det vil også redusere tegn på poser under øynene når du er mer uthvilt. Rynker på pannen er spesielt et problem for både menn og kvinner, og er ofte årsaker av mangel på søvn da du ender med å fure brynet mer og ansiktet ditt er mindre avslappet, så for å forhindre linjer i pannen, bør du ta sikte på å få god søvn.

7. Ikke røyk!

Nikotin som finnes i sigaretter fører til at hudens blodkar smalner, noe som svekker blodstrømmen til huden og begrenser derfor mengden oksygen og næringsstoffer som kan leveres til den. Ikke bare dette, men det øker reduksjonen i hudens elastisitet og forårsaker rynker og danner raskere.

2. Solbeskyttelse

Påfør solkrem hver dag for å forhindre tegn på rynker - rynker oppstår ved soleksponering når solens UVA- og UVB-stråler trenger inn i huden og forårsaker skade på hudens DNA som resulterer i linjer og rynker. Ved å bruke solkrem hver dag reduseres skaden, og derfor reduseres effekten dette har på rynker. Så ikke bare skulle du være solkrem hver dag for å beskytte mot noen hudkreft, det er også den perfekte motgiften mot for tidlig aldring!

4. Kostholdet ditt

  • fet fisk - disse bidrar til å beskytte mot betennelse og skader forårsaket av soleksponering og hjelper til med å øke hudens elastisitet og fuktighet i huden
  • Mat som er rik på antioksidanter og vitaminer for å fremme hudformitet som mørk sjokolade, blåbær, goji-bær og grønnkål.
  • Grønnsaker som er rike på vitamin C for kollagenproduksjon som bladgrønnsaker, paprika og brokkoli
  • Avokado - disse inneholder fete alkoholer som hjelper til med å bekjempe betennelse, og også beskytte og reparere skinnet som er skadet DNA

5. Unngå sterk såpe

Sterke såper kan irritere og tørke ut huden din, slik at den blir mindre spenstig og fører til dehydrering. Forsøk å bruke fuktighetsgivende dusjgeler som NIVEA Creme Soft Shower Cream for å låse på fuktigheten og skjemme bort huden din.

8. Ansiktsøvelser

Ansiktsøvelser øker blodstrømmen til ansiktet, noe som betyr at mer oksygen og næringsstoffer sendes til huden i ansiktet ditt, noe som hjelper med hudcellefornyelse og hudens elastisitet, samtidig som det hjelper huden å holde seg beskyttet fra miljøfaktorer.